Terapija

Giluminiai kūno pratimai, skirti kvėpavimui ir jausmams lavinti



Pirštais tyrinėdamas skausmingus minkštuosius audinius suvokiu, kad daugelis spazmų yra sukelti emocijų ir neigiamų įsitikinimų. Jie susikaupia audiniuose, tačiau juos sukuria protas. Nedaug žmonių suvokia, jog nugaros skausmo priežastis gali būti emocinė. Paklausti jie gali papasakoti istoriją apie veiklą, kuri galėjo sukelti skausmą.

Neabejotinai pastebėjote, jog kūno ir kvėpavimo pratimai sužadina energiją ir išjudina jūsų jausmus. Pojūčiai sustiprėja ir atrodo daug ryškesni.
Tai vyksta dėl to, jog jūs mankštindamiesi subalansuojate savo energiją. Atsipalaidavus raumenims ir energijai pradėjus veržtis, skausmas ir traumos, atrodo, pasitraukia.
Pavyzdžiui, lavindami viršutinę krūtinės sritį pajusite, kad į paviršių iškilo emocijos, kurios atsirado dėl sudaužytos širdies, pajusite norą verkti. Kai ši energija pašalinama ir vieta išsivalo, pajuntate laimę, švelnius jausmus. Abu pojūčiai egzistuoja kartu šioje kūno srityje.
Kadangi aplinka moko mus mąstyti ir vis priimti kažkokius sprendimus (kas yra tiesa ar melas, gerai ar blogai), mes suskirstėme savo emocijas į dvi grupes. Širdgėla, skausmas ir pyktis pasilieka blogojoje pusėje ir mes jų atsisakome, norime, kad šios emocijos išnyktų. Meilė, džiaugsmas, laimė ir aistra dažniausiai atsiduria gerojoje pusėje ir šias emocijas norime jausti visą laiką.
Nestiprius raumenų spazmus dažniausiai sukelia emociniai ir psichologiniai reiškiniai. Daugelis iš mūsų to nesuprantame. Daugelio skausmų priežastis – mūsų neparodytos emocijos ir negatyvūs įsitikinimai.
Pagalvokite apie monetą. Trijų dimensijų pasaulyje negali būti tokio reiškinio kaip vienpusė moneta. Jei džiaugsmas yra vienoje monetos pusėje, liūdesys turi būti kitoje. Kad turėtumėme vieną, mes turime turėti ir kitą. Kad patirtumėte vieną, turite norėti patirti ir parodyti kitą.
Taigi pirmasis žingsnis būtų patekti į savo protą ir paprasčiausiai leisti sau pajusti šiuos jausmus. Tada, kai jausmai sukyla, svarbu apie tai suvokti, įvardyti tai ir parodyti šiuos jausmus. Taigi kai jaučiatės liūdni, pasakykite savo partneriui: „Aš jaučiuosi liūdnas." Jei jaučiate, kad norite verkti, tai leiskite sau verkti.
Mankštinant kūną skausmingi jausmai pasirodo pirma. Jei jie parodomi, juos galime pakeisti arba sujungti su maloniais jausmais.
Dar kartą atkreipkite dėmesį į jausmą. Galbūt jūs norite pajudinti savo kūno dalis arba jaučiate energijos antplūdį ir jūsų kūnas gali virpėti. Tiesiog pasiduokite šioms energijos bangoms ir įsijauskite. Jei net jaučiate ir sakote: „Negaliu ten eiti", vis tiek įkvėpkite ir įsileiskite energiją. Padaugėjus energijos jūsų kūnas įsileis jos vis daugiau ir tada ši energija gali pasiekti išsilaisvinimo ribą. Šis procesas gali būti labai galingas, stimuliuojantis, netgi sukeliantis daug emocinių ir jausminių potyrių. Paprasčiausiai leiskite šiam vyksmui plėtotis.