Meilė ir Tantra

Tantra: kelionė į sielos ir kūno ekstazę



Leidyklos „Meilės kelias“ kvietimu Lietuvoje viešėjo viena iš knygos „Tantrinė meilė“ autorių Mahasatvaa Ma Ananda Sarita. Ji yra atnaujintos Tantros mokytoja, drauge su savo partneriu Swami Anand Geho parašiusi knygas „Tantrinė meilė“ bei „Tantrinis seksas“. Tantros paslapčių jie moko jau daugiau nei dešimt metų, yra Anglijoje esančios „Prabudimo mokyklos“ įkūrėjai ir vadovai.

Sarita susidomėjo Tantra, būdama 17 metų, ir 26 metus praleido Indijoje, semdamasi jos esmės pažinimo iš savo dvasinio mokytojo Ošo, intensyviai dirbdama su savimi, valydama savo dabartinio ir praeito gyvenimų fizines ir psichologines žaizdas, eksperimentuodama su nesuskaičiuojama galybe tantrinės meditacijos metodų ir viena, ir meilės santykiuose, „Tantra yra menas, mokslas, dvasinis kelias ir gyvenimo būdas, - sako Sarita. - Tai sanskrito žodis, kuris reiškia transformaciją. Tantros pagrindinė idėja yra ta, kad kiekvienas žmogus yra viso kosmoso atspindys. Ištobulintos kiekvieno žmogaus galimybės yra dieviškos.“stiprindama savo jausmingumą ir suvokimą. Per tuos metus įgytu žinojimu Sarita dabar dalinasi su kitais. Ji įsitikinusi, kad prieš 5000 metų Indijoje atsiradusi Tantra kaip niekada reikalinga dabarties žmonėms ir būtent tai skatina jos atgimimą. „Žmonės ateina į Tantrą dėl įvairiausių priežasčių, nuo santykių ir seksualinių problemų iki gilaus dvasinio troškulio, - sako Sarita. - Tantra yra pagrindas, kelias suvokimui visuose lygmenyse pažadinti. Mes galime eiti šiuo keliu, nepriklausomai nuo to, kur esame dabar, panaudoti dabartinę būseną kaip trampliną į savo laivės, ekstazės potencialo atskleidimą. Tantra teigia, kad kiekvienas žmogaus aspektas gali tapti durimis į platesnį suvokimą. Galime pradėti Tantros kelią nuo bet kur, kur esame. Jei jūs pykstate, galite išmokti metodų, padėsiančių atskleisti stichiškumo potencialą, sukauptą šioje energijoje. Jei jaučiatės seksualus, ši savybė padės atskleisti visas žmogiškosios išraiškos paslaptis. Tiesą sakant, Tantroje kiekvienas potyris pasiūlo duris į kosminį suvokimą.“

Tantra, labiau nei bet kuris kitas mokymas, yra gaubiama paslapčių, mitų ir nesusipratimų, o norintys ją praktikuoti dažnai susipainioja prieštaringų aiškinimų gausoje. Taip nutiko ir dėl to, kad Tantros paprastai buvo mokoma slapta, ir dėl to, kad per tuos penkis tūkstantmečius susiformavo kelios skirtingos jos tėkmės. Tačiau Tantra niekada nebuvo tapusi religija, nes ji tiesiog negali gyvuoti kaip organizuota tikėjimo sistema. Dvi pagrindinės dabar egzistuojančios jos tėkmės – mirties ir sekso meditacijas naudojantys tantriniai mokymai. Iš šių dviejų tėkmių atsirado kitos, perėmusios tų šalių, kuriose yra praktikuojamos, bruožus. Kinijoje daoistai Tantrą naudojo kaip metodą, padėjusį siekti sveikatos ir ilgaamžiškumo, buvo manoma, kad tai palankiai veikia organizmą, skatina energijos či tekėjimą, padeda sąmonei pasiekti aukštesniąsias būsenas. Tibete Tantra labiau orientuota į mirtį, jos pasekėjai medituoja kapinėse ir pan. Teigiama, jog tokia meditacija galima peržengti sekso, taigi ir atgimimo, ribas. Ji sutelkta į išėjimą iš gimimų bei mirčių rato ir fizinio matmens. Indijoje egzistuoja Šivos tėkmė, sakanti „taip“ meilei ir seksui bei kita, asketiškesnė, jogos sistema, sakanti „taip“ seksui, bet „ne“ meilei. Pastaroji teigia, jog žengusiam į Tantros kelią dera emociškai nesusirišti su savuoju partneriu. Tai daugiau vyriškos krypties kelias, kuriame seksu naudojamasi kaip pirminiu stimulu, padedančiu pakilti sąmonės jėgai. Šios tradicijos mokytojai perspėja, kad žmogus gali įklimpti emocijų liūne ir netekti transcendentinės drausmės. Tuo tarpu šivaistinė tantrizmo kryptis (kuriai atstovauja ir Sarita) skatina atsidavimą ir yra labiau moteriška. Joje labiausiai siekiama patirti dieviškumą savyje ir šiame pasaulyje. Kūnas suvokiamas kaip mikrokosmosas, kuriame su meditaciniu budrumu einama pro jausmų duris. „Tantra yra menas, mokslas, dvasinis kelias ir gyvenimo būdas, - sako Sarita. - Tai sanskrito žodis, kuris reiškia transformaciją. Tantros pagrindinė idėja yra ta, kad kiekvienas žmogus yra viso kosmoso atspindys. Ištobulintos kiekvieno žmogaus galimybės yra dieviškos.“


Nors Tantroje daug dėmesio skiriama meilei bei seksui, tai anaiptol nereiškia, kad šios praktikos skirtos tik poroms. Iš 112 Šivos pateiktų tantrinės meditacijos metodų tik keli remiasi lytiniu aktu kaip keliu, vedančiu į dvasinį išsilaisvinimą. Svarbu tai, jog Tantra neperša jokių įsitikinimų ar filosofijos: ji paprasčiausiai pateikia meditacijos metodus, su kuriais kiekvienas gali eksperimentuoti savarankiškai ir taip atskleisti savąsias tiesas. Daugelis tų metodų apgaulingai paprasti ir moko, kaip pasinaudoti savo penkiais pojūčiais: lytėjimu arba jutimu, rega, klausa, skoniu ir uosle. Jie padeda aštrinti savistabą, surasti, kurio pojūčio durys atsidaro lengviausiai, atsiverti savo pačių kūnui, jame slypinčiai išminčiai ir jausmingumui. Sarita teigia: „Praktikuojant Tantros metodus, nubudimo būsena prisėlina prie mūsų pačiais netikėčiausiais momentais, nes mes pakviečiame patį gyvenimą tapti mūsų mokytoju.“ Abejojantiems, ar Tantros kelias jiems tinka, Sarita pataria: „Vienas būdas pasirinkti kelią ar mokytoją – paklausti, ką sako jūsų širdis.“